MY FAVORITE PICK IN THE JAKET
TOP
nwtitle1-2
NEW WORLD というレコード会社については、長岡鉄男さんが紹介しておられたことで初めて知った。
レコードカタログにはアメリカ音楽に貢献する、非営利の団体となっている。
扱うジャンルは、CLASSICAL、NOSUTALGIA AND MUSICAL THEATRE、FOLK AND ETHNIC、COUNTRY AND BLUE GRASS、AMERICANA、
JAZZ・BLUES AND OLDIESに分類されている。レコード製作は、さまざまな財団からの交付金( grant )で賄われているようである。それぞれのレコード
ジャケットの裏面にその財団名(複数)が記載されている。演奏者、団体はかなり豪華である。また、ジャケットデザインにも、凝ったものが多いのが特徴。
今回選んだものはすべて同一人物(ボブ・デフリン)によるジャケットデザインとなったがデザイナーはほかにも数名見かけられる。
                                   
デザインは何とも平凡であるが、とても気に入っている1枚である
フォントのバランスがすばらしい。また使われている絵も極めてオーソドックスであるが、綺麗だ。
派手さのまったくない、中間色の美しいジャケットである。
レコーディングデータに関しては使用マイク、レコーダー、アンプ、モニタースピーカー等までも詳しく記載されている。
レコーディングエンジニアはテラークで有名なジャック・レナー。
John Knowels Paine Symphony No.2 NW 350
nw350
Conductor : Zubin Mehta
New York Philharmonic Orchestra
Cover Design Bob Defrin
Cover Art John Frederick Kensett  "Lake George" (1869) Oil Painting on canvas. 44  1/8 ×66  3/8 inch
The Metroporitan Museum of Art
Producer   Elizabeth Ostrow
Recording Engineer Jack Renner
Technical support by Edward Abbott, Soundmirror,inc.
Recorded at the Manhattan Center ,New York. December 8,1986
Recorded on Sonny PCM 1610
Concole Studer
Microphones Sennheiser, Sanken
Amplifier Threshold
Monitors B & W
Digital editings E, Amelia Rogers, Soundmirror,inc.
Mastering Robert C, Ludwig, Masterdisk
This Recording was made possible with grants from the National Endoument for the Arts, 
the New york State Council on tha Arts, and Francis Goelet.
                                   
小澤征二、ボストン交響楽団による演奏,ジャケットデザインは上記と同一人物
これもレコーディングエンジニアはジャック・レナー。
フォントの扱いが面白い。
Olly Wilson  Symphonia NW 331
Jhon Harbison Symphiony No. 1
nw-331
Conductor : Seiji Ozawa
Boston Symphony Orchestra
Cover Design Bob Defrin
Cover Art Lionel Charles Feininger(U.S. 1871-1956). "Sunset"  Oil Painting on canvas. 19 ×30  1/2 inch
Charles Henry Hayden Fund. Courtesy, Museum of Fine Arts, Boston.
Producer   Elizabeth Ostrow
Recording Engineer Jack Renner
Recorded at the Symphony Hall, Boston, Massachusetts, October 1984
Tape Editor Tom MacCluskey, RCA
Recorded and Edited on Soundstream digital Recording Systems
Concole Studer 169 modified
Microphones B &  K 4006s
Mastering Robert C, Ludwig, Masterdisk
Plating Europadisk, Ltd. 
Digital editings : E, Amelia Rogers, Soundmirror,inc.
This Recording was made possible with grants from the National Endoument for the Arts 
and Francis Goelet., and funds from the Massachusetts Council on the Arts and Humanities
                                   
長岡鉄男氏が録音を絶賛した1枚。
フランシス・ベーコンを想起させるイラストがいい。
George Crumb A Haunted Landscape * NW 326
William Schuman Three Colloquies For Horn and Orxchestra
nw-326
Conductor : Arther Weisberg *
Conductor : Zubin Mehta
New York Philharmonic Orchestra
Cover Design Bob Defrin
Cover Art Marshal Arisman
Producer Andrew Kazdin
Recording and Mixing Engineer Luise de la Fuente
Recorded in Avery Fisher hall, New York
レコーディングの日時に記載はないが、おそらく1984、又は1985年と思われる。
Editing Andrew Kazdin 
3M digital Mastering system providedby "Digital by dickinson"
Microphones Schopes Cholette \series and Newmann KM-84
Consoles Neve 5305, Studer 269
Mastering Robert C, Ludwig, Masterdisk
Plating Europadisk, Ltd. 
This Recording was made possible with grants from the National Endoument for the Arts
The New York State Council on the Arts, and Francis Goelet.  
                                   
ジョージ・クラムの楽譜は、絵画的と書かれていたのか、デザインと書かれていたのかは忘れたが、とにかく絵になる楽譜らしい。
これはその楽譜をモチーフにデザインされたジャケット。なかなか素敵である。
George Crumb An Idyll for the Misbegotten  NW 357
Vox Balance( Voice of the Whale )
Zizi Mueller Flute  
Madricals, Books 1-4
Jan DeGaetani Mezzo-Soprano
nw-357-3
Cover Design Bob Defrin
Producer Marc Aubort and Joanna Nickrenz
Engineering Elite Recordings, Inc., New york
Mastering Roberto C. Ludwig, Masterdisk
An Idyll for the Misbegotten was recorded on April 28, 1987. 
Vox Balance was recorded on may 22, 1985.
The Madricals were recorded on October 24, 1969; this recording originally
appeared on accoustic Reserch.
This Recording was made possible with grants from the National Endoument for the Arts
The New York State Council on the Arts, and Francis Goelet.  
                                   
アメリカを代表する画家、ジャクソン・ポロックの絵が目を引く。
Faye-Ellen-Silverman 1,Restless Winds NW 355
2,Speaking alone
3,Passing Fancies
Ralph Shapey 4,Kroslish Sonate
5,Concertante No. 1 for Trumpet and 10 players
nw-355-1
1,Restless Winds 4,Kroslish Sonate
Ann Wolley flute Joel Krosnick cello
Randall Wolfgang oboe Gilbert Kalish piano
Theodore Oein clarinet
Philip Gottling bassoon 5,Concertante No. 1 for Trumpet and 10 players
David Wakefield horn Conductor : Ralph Shapey
trumpet Ronald Anderson
2,Speaking alone Contemporary Chamber Players of the University of Chicago
David Shostac flute
3,Passing Fancies
Aspen Music Festival Contemporary Ensamble 
Conductor : Stephen Mosko
Cover Design Bob Defrin
Cover Art Jackson Pollock. "One"  (1950)Oil and enamel paint on canvas.(269.5×530.8cm)
The Museum of Modern Art, New York.
Producer   Elizabeth Ostrow, Judith sherman
Recording Engineer Dan Craik (Silverman), Timothy Martyn ( Kroslish), Larry Rock ( Concertante)
Digital Editing E. Amelia Rogers ( Silverman) , Judish Sherman ( Shapey )
Direct Metal Mastering Robert C, Ludwig, Masterdisk
This Recording was made possible with grants from the Fromm Music Foumdation.